rap MusiKİN New AdreSi
Forum
=> Daha kayıt olmadın mı?
|
|
|
|
|
Forum - Atıf Ülkü
Burdasın: Forum => Röportajlar => Atıf Ülkü |
|
admin (şimdiye kadar 52 posta) |
İzlediğimiz çoğu klipte imzası olan, başta Ceza, Killa Hakan ve Ayben olmak üzere birçok rapçi ile çalışmalar yapan ve son olarak da Alaturka Mavzer'in "Klik Klik" klibinde harikalar yaratan genç fotoğrafçı ve yönetmen Atıf Ülkü'yle mesleğine dair keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Atıf Ülkü'nün hiphop camiasına nasıl el attığını, piyasadaki klip çalışmalarını nasıl bulduğunu ve ileriye dönük daha ne gibi işler yapılabileceğini konuştuk. Keyifli okumalar. Seni tanımayanlar için kendinden ve sanat hayatından bahseder misin? 1983 doğumluyum. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü'nden geçtiğimiz yıl mezun oldum ve şu anda aynı bölümde yüksek lisans yapmaktayım. Üniversitenin üçüncü sınıfındayken, Almanya'da Fachhochschule Bielefeld'de Foto-Design bölümünde bir dönem okudum. Ayrıca Berlin'de bir yıl Sanat Tarihi eğitimi aldım. Yaklaşık 4 yıldır profesyonel olarak fotoğrafçılık ve klip yönetmenliği yapıyorum. Özellikle Türkiye ve Almanya'da rap piyasasının önde gelen isimleriyle çalıştım. Albüm kapaklarını ve müzik videolarını çektim. Kamera ve fotoğraf makinası ile tanışman ve ilgini bu alanda geliştirmen nasıl oldu anlatır mısın? Fotoğrafa lise ikinci sınıftayken aldığım fotoğraf dersi ile başladım. O zamanlar amcamdan aldığım, Zenit marka fotoğraf makinasını kullanıyordum. Lisenin ardından üniversitede fotoğraf okumaya karar verdim ve Güzel Sanatlar'da eğitimime başladım. Üniversite döneminde video ile de ilgilenmeye başladım ve kendi çabalarımla video konusunda da kendimi geliştirdim. 2003 yılında Almanya'da Sanat Tarihi okumuşsun. Şu anda ise Marmara Üniversitesi'nde yüksek lisans programına devam ediyorsun. Bu eğitimin meslek yaşantında ne gibi yararlarını gördün? Türkiye'de ve Almanya'da bu konuda en iyi hocalardan eğitim almış olmak, tabi ki meslek yaşantısında çok fayda sağlıyor. Yıllarını, hatta hayatlarını fotoğrafa adamış insanlarla sürekli görüşüyor olmanın beni olumlu şekilde etkilediğini düşünüyorum. Örneğin; işimi çok daha ciddiye almamı sağladı. Bir Sabit Kalfagil ya da bir Ingo Taubhorn'dan ders almış ve halen alıyor olmak benim için gerçekten büyük bir şans. Okulun bittikten sonra ne yapmayı planlıyorsun? Aslında okul bittikten sonra yapmayı planladıklarımı, daha okul bitmeden yapmaya başladım. Şu anda yapmak istediğim işi yapıyorum, bir yandan da eğitimimi tamamlamaya çalışıyorum. Çoğu insan eğitim almadan hobi olarak başladıkları bu sanat dalını meslek olarak devam ettiriyorlar. Sence eğitimini almış bir fotoğrafçı mı yoksa içinde sadece hırs barından bir fotoğrafçı mı makbuldür? Bence böyle bir sınıflandırmaya gitmek yanlış olur. Eğitimin bana faydası büyük oldu, ama eğitimini almadan efsane haline gelmiş fotoğrafçıları düşünürsek, fotoğraf eğitiminin, bir fotoğrafçı için olmazsa olmaz olduğunu söyleyemeyiz. Yurtiçi ve yurtdışında birçok sergide eserlerin yayınlandı. Bu konu hakkında bilgi verebilir misin? Henüz ikinci sınıftayken, sevgili Oktay Çolak hocamın da desteğiyle Beyoğlu Fotoğrafevi'nde ilk kişisel slayt gösterimi gerçekleştirdim. Daha sonra birçok karma sergide fotoğraflarım yer aldı. Ayrıca Almanya'daki eğitimim esnasında, hocamız Ingo Taubhorn küratörlüğünde hazırlamış olduğumuz projeler, çeşitli galerilerde sergilendi. Türkiye'nin en büyük fotoğraf ekipmanı ve hizmeti sağlayıcısı olan Foto Lojistik bünyesinde piyasanın önde gelen reklam, tanıtım ve moda fotoğrafçılarına ışık hizmeti sunmaktasın. Foto Lojistik hakkında bilgi verebilir misin? Foto Lojistik, yakın arkadaşım fotoğrafçı Akif Çelikel'in kurmuş olduğu bir işletme. Bu oluşumun içinde bir süre ünlü fotoğrafçılara ışık asistanlığı yaptım, şu anda ise, zaman zaman ışık yönetmenliği hizmeti veriyorum. Kullandığın ve tercih ettiğin gerek video gerekse fotoğraf makinaları ve markaları nelerdir? Bir adet Canon 5D Mark II fotoğraf makinam var ve bu makina ile hem fotoğraf hem de videoları çekiyorum. Sanatoryum İstanbul adında bir stüdyon var. Bu stüdyo hakkında bilgi verir misin? Sanatoryum İstanbul aslında fotoğrafçı arkadaşlarım Akif Çelikel ve Onur Solak ile birlikte kurmak istediğimiz bir fotoğraf ajansı. Bilindiği üzere, günümüzde bireysel çalışmaların yerini artık kolektif çalışmalar aldı. Biz de birlikten güç doğar dedik ve bu oluşum için çalışmalara başladık. Henüz resmi bir oluşum olmamakla beraber, yakında bunu resmileştirmeyi de düşünüyoruz. Yanına asistan alıyor musun? Alıyorsan yanına aldığın asistanları nasıl seçiyorsun? Sanatoryum İstanbul ve Foto Lojistik oluşumları altında asistan yetiştirmek gibi bir misyonumuzda var. Özellikle bu işin eğitimini alan ve aynı zamanda piyasayı da tanımak isteyen, bu işe istekli genç arkadaşlarımıza kapımız her zaman açık. Şu anda bu şekilde sürekli bizimle çalışan arkadaşlarımız da var. Hiphop camiasına girişin nasıl oldu? İlk hiphop deneyimim Killa Hakan'ın Kreuzberg City klibi ile oldu. O klibin çekiminde Ceza, Ayben, Yener ve Kadıköy Acil ile tanıştım. Daha sonra yine Killa'nın Kreuzberg City albümünün fotoğraflarını çektim. Bu albümden Rapgame parçasına çektiğim klip oldukça ilgi çekti. Ceza ile pek çok çalışma gerçekleştirdiniz. Ceza ile çalışmak nasıl anlatır mısın? Ceza gibi bir starla çalışmak her şey den önce ayrıcalık diye düşünüyorum. Kendisiyle üç yıldır çalışıyorum, çok mütevazi ve geldiği yeri hazmetmiş bir sanatçı olduğu için onunla çalışmak çok keyifli. Eminim bundan sonra hem dostluğumuz hem de birlikte yaptığımız çalışmalar devam edecektir. En son geçtiğimiz haftalarda Killa Hakan, Sido ve Alpa Gun ile birlikte yaptıkları Alles Tamam isimli parçaya Berlin'de bir klip çektim, bu klibi de rap severler çok yakında izleyebilecekler. Yönetmenliğini yaptığın video kliplerde gidişatı sanatçıya mı bırakırsın yoksa klibi ve senaryoyu kendin mi yönlendirirsin? Genellikle çekim öncesi yaptığımız toplantılarda beraber şekillendiririz gidişatı. Bazı kliplerde ise freestyle takıldığımız olmuştur, ama tabi ki planlı bir şekilde, senaryosu benim tarafımdan hazırlanmamış olsa dahi, benim onayımı almış işlere imza atmayı tercih ederim. Genelde Türkiye'de hiphop klipleri kalabalık kitlelerle çekiliyor. Bu kalabalıklar sana zorluk çıkarıyor mu? Hayır, genellikle sorun yaşamıyorum. Zaman zaman ufak tefek aksaklıklar oluyor tabi ki ama bunlar her çekimde olabilecek şeyler. İnsan o kalabalıkları nasıl idare edeceğini, aksamalar olduğunda durumu nasıl kontrol altına alacağını zamanla öğreniyor. Albüm kapağı çalışmalarını stüdyolarda mı gerçekleştiriyorsun yoksa sokağı, doğallığı mı tercih ediyorsun? Tercihen sokakları veya gerçek mekanları kullanıyorum. Stüdyoda da çektiğim işler oluyor tabi ki ama kendimi daha kısıtlı hissediyorum stüdyodayken ve doğal mekanları kullanmanın bana daha yakın olduğunu düşünüyorum. Alaturka Mavzer'in Klik Klik adlı çalışmasına bir video klip çektin. Bu klibin hazırlanma aşamasından ve perde ardından bahseder misin? Klipte çok kalabalık bir kadro vardı. Bu klibi özel yapan şey ise orada olan herkesin rap müziğin ilerlemesi adına bir şeyler yapıyor olması ve orada hazır bulunmalarıydı. Neredeyse tüm Kadıköy Acil oradaydı, Emre Baransel, Sansar Salvo, Mihenk Taşı, Dj Funky C vardı, Sahtiyan'ın düeti daha farklı bir tat kattı hem parçaya hem de klibe. Gerek underground gerekse overground albümler için çekilen diğer video klipler için ne düşünüyorsun? Herkesin emeğine saygı duyuyorum, yapılan işleri takip ediyorum. Ancak iyi veya kötü yorum yapmak istemiyorum. Öncelikle kendi işlerimin en iyi şekilde olması için elimden geleni yapıyorum. Eklemek istediğin bir şey var mı? Hiphoplife ekibi olarak sizi, Türkiye'de rap adına yaptığınız çalışmalardan dolayı kutluyorum. Umarım bizlerin destekleriyle ülkemizde rap çok daha ileri noktalara gelecektir. Online: www.atifulku.com Facebook: Atıf Ülkü |
Cevapla:
Bütün konular: 52
Bütün postalar: 62
Bütün kullanıcılar: 4
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse
Bugün 12 ziyaretçi (14 klik) kişi burdaydı!